Ilustračný obrázok k článku O týždeň by sa mohli vrátiť do škôl všetci žiaci. Ako budú k hodnoteniu pristupovať učitelia?
Zdroj: Pexels.com, Julia M. Cameron

O týždeň by sa mohli vrátiť do škôl všetci žiaci. Ako budú k hodnoteniu pristupovať učitelia?

Všetci žiaci niekoľko mesiacov zotrvávali v dištančnej forme výučby. To sa má však už čoskoro zmeniť.

Kristína Nemcová Rôzne Správy
Kristína Nemcová Rôzne Správy

O týždeň by sa mohli vrátiť do škôl všetci žiaci. Ako budú k hodnoteniu pristupovať učitelia?

Všetci žiaci niekoľko mesiacov zotrvávali v dištančnej forme výučby. To sa má však už čoskoro zmeniť.

Ilustračný obrázok k článku O týždeň by sa mohli vrátiť do škôl všetci žiaci. Ako budú k hodnoteniu pristupovať učitelia?
Zdroj: Pexels.com, Julia M. Cameron

Dištančná výučba zmenila domácnosti

Pandémia koronavírusu ovplyvnila ako život rodičov, tak aj ich detí. Dištančná výučba je pre obe strany náročná a často nedostačujúca, čo vo viacerých domácnostiach vyvolalo stres. Problémom s dištančnou formou výučby spojeným je aj nedostatok sociálizácie, ktorá dieťa formuje. Učitelia to však po návrate na prezenčnú formu výučby tiež nebudú mať jednoduché. Na názor a postup výučby sme sa spýtali učiteľky nemeckého jazyka bilingválneho štúdia Obchodnej akadémie v Trnave.

„Myslím, že na stredných školách je to trochu inak ako na základných. Pre mladších žiakov je samoštúdium náročnejšie obsahovo aj z hľadiska zvládnutia novej formy práce, potrebujú výklad učiteľa, pripadne sa spýtať na niečo, čo im nie je jasné, a aj učiteľ potrebuje pre overenie si žiakovho pochopenie určitú spätnú väzbu. Pretože tieto poznatku budú základom pre nadstavbu vo vyšších ročníkoch. Stredoškoláci sú vedení k samostatnej práci s materiálmi, samoštúdiu. My máme rozvrh rozdelený na hodiny, keď žiaci pracujú samostatne, a online hodiny, keď učiteľ môže vysvetľovať a konzultovať so žiakmi. Žiaci boli celý čas ústne i písomne priebežne skúšaní, preberáme riadne učivo podľa osnov a plánov. Takže nástupom do školy sa zmení len miesto ich vzdelávania. Ale dôležitý je aj vedľajší efekt prezenčného vzdelávania, ako napríklad sociálny kontakt, pravidelne pracovné návyky (vstať, obliecť sa) a podla mňa aj zodpovednejší prístup k svojim povinnostiam, lebo doma za počítačom je viac možností podvádzať a uľahčiť si prácu," vyjadrila sa Mgr. Dáša Ondrušová.

Prečítajte si:

Zdroj: Kristína Nemcová
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Magazín