Miroslav Pomajdík Správy

Horolezec Adam Kadlečík z Hlohovca: Spoznáme ho ako hlavného hrdinu celosvetovej reklamy!

Fenomenálny výkon dvoch horolezcov Adama Kadlečíka z Hlohovca a Miša Sabovčíka zo Spišskej Novej Vsi, ktorí počas zimy 2013 za 15 dní zdolali vyše 82 km dlhú líniu tatranskej hrebeňovky nezostala bez povšimnutia. Chalani sa stanú hlavnými hrdinami pripravovanej celosvetovej reklamy firmy Adidas.

Ilustračný obrázok k článku Horolezec Adam Kadlečík z Hlohovca: Spoznáme ho ako hlavného hrdinu celosvetovej reklamy!
Zdroj: Dnes24.sk

Členovia reklamného tímu videli film Pavla Barabáša Stopy na hrebeni, ktorý mapoval ich výnimočné zdolávanie 82 km dlhej tatranskej hrebeňovky.

Pri natáčaní zdolávali známe tatranské steny

Naše veľhory a historický výkon slovenských horolezcov ich nadchol do takej miery, že sa rozhodli natočiť reklamnú kampaň na zimnú kolekciu horolezeckého a turistického oblečenia práve vo Vysokých Tatrách a s chalanmi v hlavnej úlohe. Viac o historickom zdolávaní tatranskej hrebeňovky sa dočítate TU.

Spomínaní horolezci napísali pre Adidas projekt, v ktorom navrhli, že prelezú desať tatranských stien, nakoniec sa im ich podarilo zdolať päť za šesť dní, čo je na podmienky, ktoré tam vtedy panovali naozaj pekný úspech. Na týchto stenách prebiehalo aj filmovanie a fotenie pre reklamu a chystaný módny katalóg.

Okrem reklamy, aj nový dokumentárny film

S natáčaním sa začalo 10. februára a trvalo až do 14. marca. Chalani počas neho zdolali severnú stenu Malého kežmarského štítu nad chatou pri Zelenom plese, pokračovali na Lomnický štít, odtiaľ liezli západnú Lomnicu na Lomnickom štíte, cez sedlo Sedielko prešli do Javorovej doliny a zo severu vyliezli na Malý javorový štít. Ďalej pokračovali Rovienkovou dolinou do Bielovodskej doliny a vystúpili do Českej doliny a tam prekonali Galériu Ganku (nedoliezli posledné dve dĺžky) a ukončenie prišlo na Rysoch.

Pri lezení ich fotil a snímal Adidas tím. Jeden kameraman sa nachádzal nad nimi, druhý fotograf pod nimi a tretí v protiľahlom svahu. Pri točení nechýbal ani Pavol Barabáš, ktorý chystá ďalší dokumentárny film, v ktorom sa opäť predstavia aj Sabovčík s Kadlečíkom.

Ako sme sa dozvedeli, najviac im liezlo na nervy hlavne opakované fotenie a nahrávanie. Pri natáčaní museli prejsť desať metrov nejakého úseku hore dole aj 30-krát, alebo si 50-krát podávali pri západe slnka nejakú vec. Natáčalo sa aj s vrtuľníkom, z ktorého dostávali pokyny, ale keď sa priblížil príliš blízko, tak cez vysielačky nepočuli vôbec nič a tak ani nevedeli, čo majú robiť.

Natáčanie reklamy pre Adidas
13
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM