Hlohovec bojuje proti vizuálnemu smogu: Radnica vypracovala pravidlá
Jedným z dlhodobých cieľov mesta Hlohovec je zvyšovať kvalitu verejného priestoru, do ktorého výraznou mierou negatívne zasahujú reklamy rôznych tvarov, farieb a veľkostí.
Na mestskom úrade pôsobí viacodborová pracovná skupina, ktorá sa dlhodobo venuje problematike vizuálneho smogu a jeho eliminácie. Jedným z výsledkov jej práce je Politika reklamných stavieb a zariadení mesta Hlohovec.
Dokument je záväzný pre žiadateľov o umiestnenie reklamných stavieb a zariadení, ako aj pre zamestnancov radnice, ktorí rozhodujú o povoleniach. „Schválili ho poslanci mestského zastupiteľstva na svojom zasadnutí v závere februára,“ informovala hovorkyňa mesta Zuzana Hrinková Siebestichová.
Naň nadväzuje séria ďalších materiálov, ktoré s problematikou boja proti vizuálnemu smogu súvisia. „Hovoríme o všeobecne záväznom nariadení o umiestňovaní plagátov na verejných priestranstvách, o zásadách umiestňovania samostatne stojaceho reklamného zariadenia, a tiež o zásadách exteriérového sedenia,“ dodala.
Foto: ilustračné