Tréningy s bosu loptou alebo gumovým expanderom? Tak špičkových pomocníkov na cvičenie ste ešte nemali!

Radi by ste športovali, ale nemáte čas chodiť do posilňovne? Môžete si predsa zriadiť posilňovňu doma. Ale čo keď máte iba obmedzený priestor? Máme pre vás 2 riešenia, ktoré sú účinné a zároveň maximálne skladné.

Jednou z možností je bosu lopta a druhou gumový expander alebo inak povedané guma na cvičenie. Že ste o nich ešte nepočuli?

Čo je to Bosu lopta a kde sa vzala?

Bosu lopta vyzerá ako „fitlopta“ ibaže prerezaná na polovicu a pripevnená ku pevnému plastovému podkladu.

Pôvodne bola používaná ako súčasť fyzioterapeutických postupov. Pacienti, ktorí mali problém so stabilitou a praktikovali rehabilitačné cvičenia na nestabilných povrchoch, ako je napríklad bosu lopta, vykazovali rýchlejšiu regeneráciu ako pri iných typoch cvičení. Po odhalení úspechu tréningov na nestabilných povrchoch vo svete fyzioterapie, sa použitie bosu lopty presunulo do telocviční.

V čom je bosu lopta výnimočná?

Mnoho osobných trénerov využíva balančnú podložku na rôzne druhy tréningu, pretože pri cvičení zapájate i tie svaly, ktoré pomáhajú pri udržiavaní stability a to sa pri tréningoch na rovných podkladoch nedá docieliť.

Tréning s pomocou lopty sa vám môže zdať trocha zvláštny, ale je potrebné priznať, že prináša efektívne výsledky.

Ak už napríklad samotné drepy nezaťažujú vaše svalstvo dostatočne, pomocou bosu lopty si dokážete zvýšiť náročnosť cviku. Nemusíte pridávať počet opakovaní cvičenia, ale si jednoducho pomocou lopty zvýšite záťaž.

Hlavným benefitom bosu lopty je trénovanie brušného svalstva. Pomocou mnohých štúdií bolo dokázané, že pri jej využívaní prichádza ku väčšej aktivácii brušných a jadrových svalov v porovnaní s cvičením na plochých a stabilných povrchoch.

S bosu loptou môžete dokonca kombinovať svoj silový tréning, ktorý môžete robiť priamo na lopte a tréning bude pre vás nielen väčšou výzvou, ale i o mnoho efektívnejší.

Zdroj: PR

Guma na cvičenie… vaša prenosná telocvičňa

Guma na cvičenie má veľkú výhodu vo svojej skladnosti a variabilnosti. Je skvelou pomôckou pre cvičenie doma ale i vonku. Dokážete ju poskladať do tašky a vziať si ju na cesty. Nezaberie veľa miesta a je veľmi ľahká.

A čo použitie?

Pomocou gumových expandérov môžete nielen posilňovať, ale tiež popreťahovať stuhnuté svalstvo. Dokáže veľmi efektívne pomáhať pri spevňovaní celého tela.

Cviky s gumou podporujú silu väzov a šliach a tvarujú svalstvo na hrudníku. Dokonca vám umožnia zapojiť do práce i menšie pomocné alebo stabilizačné svaly, ktoré pri iných typoch cvičenia nepoužívate. Guma sa dá tiež veľmi efektívne použiť na rehabilitáciu po úrazoch a pri strečingu.

Expandéry hravo nahradia činky alebo niektoré posilňovacie stroje na brucho a chrbát. Sú veľmi cenovo dostupné a tiež bezpečné.

Pozor na odpor!!!

Ak by sa vám zdalo, že guma pre vás predstavuje príliš malú záťaž, možno nemáte ten správny druh. Expandéry sa líšia podľa stupňa odporu, ktorý guma pri cvičení kladie. Na rozlíšenie o aký typ expandéra ide sa používajú rôzne druhy farieb. Iná farba je vhodná pre začiatočníka a iná pre fitnes trénera.

Tak ktorého profi- pomocníka si vyberiete vy?

Či už sa rozhodnete pre kúpu bosu lopty alebo gumy na cvičenie, poobzerajte sa na začiatok po kvalitných predajcoch, ktorí vám k pomôckam dodajú aj odborné poradenstvo, predĺženú záruku alebo dopravu zdarma. Jedným z nich je napríklad inSPORTline, kde nájdete okrem spomínaných pomôcok aj činky, posilňovacie lavice a jednoducho všetky stroje, ktoré by vám v domácej posilňovni nemali chýbať.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy.

Zdroj: YouTube.com
Zdroj: PR

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.