Hlohovská trénerka Barbora (27): 10 rád, ako zabojovať s kilami navyše

Jeseň, doba hojnosti je v plnom prúde a kilá môžu postupne pribúdať. Ako s nimi zabojovať sme sa pýtali osobnej trénerky Barbory Kraicovej z Hlohovca.

Erik Bojničan
Ilustračný obrázok k článku Hlohovská trénerka Barbora (27): 10 rád, ako zabojovať s kilami navyše
Zdroj: Archív: Barbora Kraicová

Hlohovčanka Barbora Kraicová pohybom doslova žije. V minulosti sa venovala atletike na vrcholovej úrovni. Je niekoľkonásobná majsterka Slovenska v atletickej chôdzi, účastníčka niekoľkých európskych šampionátov, supermaratónov a polmaratónov.

Na vysokej škole vyštudovala odbor telesná výchova, trénerstvo. V súčasnosti ako osobná trénerka so zameraním na redukciu telesnej hmotnosti, fyzioterapiu a rehabilitačné cvičenia po operáciach, cvičenia pri ochorení a postihnutí kĺbového aparátu a iné, pomáha druhým. Spýtali sme sa jej na 10 rád, ako zabojovať s kilami navyše. Tu sú:

1 ) Pohyb – zapojte rodinu alebo priateľov – pre nabranie odvahy vám môže pomôcť, ak si nájdete sparing partnera. Tréning budete zvládať oveľa jednoduchšie a skôr vám ujde čas v posilňovni.

2 ) Dajte si reálny cieľ – nebuďte na začiatku premotivovaní a nezadávajte si ciele, ktoré sú nereálne. Ak nosíte veľkosť 42, nesnažte sa byť za každú cenu veľkosť 36 – takýto náročný cieľ vás môže o chvíľku odradiť.

3 ) Harmonogram – zostavte si harmonogram cvičení a dodržujte ho. Ak sa vám aj nebude chcieť, jednoducho si obujte tenisky a nerozmýšľajte dlho :) Najťažšie je aj tak vstať z postele, v posilňovni to už potom ide „samo“.

4 ) Žiadne diéty – stačí dodržiavať pravidelnosť stravovania a mať pestrú a vyváženú stravu, najlepšie zo svojej záhradky :)

5 ) Dodržujte pitný režim – teória vraví vypiť denne 40ml/1kg hmotnosti. Pite čistú neperlivú vodu, čaje.

Zdroj: Archív: Barbora Kraicová

6 ) Odmeňte sa – ak už zbadáte na sebe menšie zmeny, vybehnite do obchodu a kúpte si niečo, čo ste si predtým neobliekli, pretože ste nemali na to odvahu.

7 ) Nevážte sa – odvážte sa na začiatku a potom váhu schovajte do skrine. Tuk je veľmi ľahký, prvé výsledky budete vidieť len na oblečení a nie na váhe. Zbytočne by vás to mohlo demotivovať.

8 ) Rôznorodé cvičenie – už dávno všetci vieme, že jednostranným zaťažením si viac poškodzujeme ako pomáhame. Fitnescentrá ponúkajú cvičenia silové, kondičné, technické, rytmické atď. Je potrebné to striedať.

9 ) Regenerujte – cvičením dochádza ku skracovaniu svalstva, preto je viac ako dôležité správne regenerovať. Po správnosti by na jednu hodinu trvajúceho tréningu mala prislúchať regenerácia pozostávajúca z dvoch hodín. V bežnom živote je to nereálne, snažte sa využiť aspoň aktívnu regeneráciu hneď po tréningu – strečing. Okrem toho treba do tréningového procesu zaradiť plávanie, sauny, masáže, výrivky.

10 ) Kĺbová výživa – je pravda, že pri nadváhe veľmi trpia kolená a opotrebenie chrupavky môže byť priskoré. Využite dostupné medikamenty v lekárňach.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Hlohovca a okolia.

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame