Erik Bojničan Rôzne

Hlohovčania s najlepším e-shopom: Tisíc malých dobrých skutkov vždy prekoná jeden veľký

Mladí Hlohovčania vyhrali so svojim e-shopom Artube v prestížnej súťaži a plnia si svoje sny. A o čo to ten Artube vlastne je a ako sa im to podarilo? V rozhovore nám viac prezradil Jakub Tovarňanský.

Ilustračný obrázok k článku Hlohovčania s najlepším e-shopom: Tisíc malých dobrých skutkov vždy prekoná jeden veľký
Zdroj: Dnes24.sk

Začneme takou netypickou otázkou na úvod. Čo je to Artube a čo je jeho poslaním?

Naša spoločnosť a jej poslanie by sa v skratke dala charakterizovať asi takto: „Sme traja mladí ľudia túžiaci po láske, radosti a pekných veciach. Naším cieľom je predávať 100 % eticko-ekologické tričká s jedinečným grafickým dizajnom, ktorý je výsledkom práce úspešných slovenských a českých umelcov. Súčasťou našej filozofie je presvedčenie, že filantropia nie je výhradne pre bohatých. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli venovať 2 eurá z každého nákupu tým, ktorí to skutočne potrebujú. Chceme podporiť umenie, kultúru a súčasne pomáhať.“

Váš eshop tvoria traja ľudia. Kedy a ako ste sa dali dokopy, kde ste sa stretli, spoznali a z akých brandží pochádzate (čo ste študovali)?

Všetci traja sme chodili na osemročné Gymnázium v Hlohovci. Ondrej bol môj spolužiak a Marek chodil o triedu vyššie. Ako mladí sme spolu chodili von a spájala nás záľuba v počítačoch a moderných technológiach.

Po strednej škole sa naše cesty načas rozdelili. Ja som vyštudoval telekomunikácie na FEI v Bratislave a neskôr študoval 2 roky v Kodani na Aalborg University, kde som získal titul Master of Science. Marek sa hneď po strednej škole zamestnal ako grafik v offsetovej tlačiarni a popritom sa profesionálne venoval fotografovaniu. Ondrej má titul B.S.B.A zo CityUniversity Bratislava, odbor Business Administration a predtým dva roky študoval a pracoval v Škótskom Aberdeene. Po mojom návrate nás paradoxne spojila Bratislava, kde sme sa začali aktívnejšie stretávať a nápad s tričkami sa stal aktuálnym.

Aké boli začiatky, išlo všetko podľa predstáv?

Keďže sme náš e-shop spustili ešte len minulý mesiac, dalo by sa povedať, že sme ešte stále len na začiatku našej cesty. Tak ako v každom projekte sme sa aj my dopustili určitých chýb a zlých rozhodnutí, avšak slúžilo to pre nás ako poučenie do budúcnosti. Mnohé sme sa pri tom naučili a neustále pracujeme na tom, aby sme boli každým dňom lepší a lepší.

Čo považujete za najväčšiu výzvu v tomto projekte?

S chalanmi sme po súťaži tak trochu žartovali, že sme vyhrali kvôli tomu, že sa ešte nikto nepokúsil spojiť umelcov, dobročinnosť a biznis do jedného celku. My máme však výzvy radi a preto sme sa do toho pustili :) Našou momentálne asi najväčšou výzvou je presvedčiť zákazníkov o kvalite našich produktov a služieb, ale ja o tom, že robiť dobré skutky a nemyslieť len na seba, sa oplatí.

Na vašom webe www.artube.sk máte uvedené presvedčenie, že filantropia nie je len pre bohatých. Viete nám k tomu povedať niečo viac?

V slovenskej spoločnosti do určitej miery panuje akási frustrácia čo sa týka spolupatričnosti a medziľudských vzťahov. Dnes ľudia otvorene nadávaju na spoločnosť, na štát a “vyššiu moc”, že tu nič také nefunguje. Pritom si treba uvedomiť, že táto aktivita musí vychádzať od obyčajných ľudí a teda aj podnikateľov. Nechceme zostať len pri slovách a tak sme dobročinnosť zahrnuli do našeho podnikania systémovo, už od začiatku. Veríme, že keby sa takto spravála väčšina, bolo by na svete oveľa krajšie. Tisíc malých dobrých skutkov vždy prekoná jeden veľký, a to je aj naša filozofia.

Tento rok sa súťaž E-shop akcelerátor konala po prvý raz. Poviete nám o nej niečo viac?

Touto cestou by sme sa chceli ešte raz poďakovať ľuďom zo súťaže E-shop akcelerátor, že zorganizovali takúto skvelú súťaž. E-eshop akcelerátor je súťaž pre malé aj veľké slovenské e-shopy, ktoré chcú ukázať, že na Slovensku sa oplatí podnikať. Cieľom súťaže bolo ukázať, že aj prevádzkovania e-shopu je práca s celospoločenským dosahom, ktorá si zaslúži pozornosť a uznanie verejnosti. E-shopy boli rozdelené do troch hlavných kategórii: Skokani, Nádejní exportéri a E-shopy so silným príbehom (čo bola naša kategória) a z každej z nich postúpilo do finále prvých päť s najväčším počtom hlasov. Vo finále rozhodla o víťazoch odborná porota na základe osobnej prezentácie každého e-shopu.

V čom najviac vám môže Eshop Akcelerátor pomôcť a čo si od jeho pomoci sľubujete?

Ako som už spomenul, e-shop sme spustili ešte len nedávno a preto veríme, že práve rady a pomoc od odborníkov a taktiež ceny zo súťaže nám otvoria mnohé, donedávna ešte neuskutočniteľné možnosti. Môžeme teda ešte viac skvalitniť naše služby, zlacniť poštovné a pridať doplnkovú funkcionalitu na náš e-shop. Takisto nás samozrejme teší fakt, že sme boli schopní zaujať porotu natoľko, že si vybrali práve nás z tak silnej konkurencie.

Poďme k samotným tričkám, s akými umelcami spolupracujete? Ako vznikajú motívy?

Spolupracujeme s viacerými významnými slovenskými a českými umelcami a grafikmi. Každý z nich nám dal k dispozícii svoje diela, z ktorých sme po konzultácii s nimi vybrali naše aktuálne motívy. Viaceré naše motívy sú známe umelecké diela. Komunikáciu s autormi nám ulahčuje to, že sa v tejto oblasti jednotlivo pohybujeme už dlhodobo. Okrem toho, nielen my, ale aj autori veria, že spolupráca je to najdôležitejšie a preto sa aj do tohto projektu s nadšením pustili. Vytýčili sme si spoločný cieľ, ku ktorému sa nám podarilo nadchnúť viacerých ľudí, a to nás napĺňa ešte väčšou motiváciou.

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

V blízkej budúcnosti je našim hlavným cieľom etabolovať sa na slovenskom a českom trhu ako zaujímavá platforma ponúkajúca kvalitný produkt s vysokou pridanou hodnotou. Takisto je našim plánom pridávať viac dizajnov, predstavovať viac umelcov a zároveň podporovať čo najviac dobročinných projektov. Čo sa týka produktovej stránky, radi by sme časom rozšírili náš sortiment o tašky, mikiny a iný zaujímavý tovar.

Foto: www.artube.sk

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM